zondag 11 mei 2014

Dag 7: waterlek

Ik hoopte na 2 dagen regen op een droog dagje. Pechpechpech! Nog maar mijn tassen op de fiets aan t zetten, en het begon al te miezeren. Een half uurtje later werd dat miezeren echt een gigantische plensbui. Af en toe eens 5  a 10 minuutjes droog, om dan weer van vooraf aan te beginnen. Telkens als er schuilopportuniteiten waren (bushokjes meestal) was het even opgeklaard.

Vandaag ontdekte ik dat behalve mijn fietstassen niets waterdicht is, nee, zelfs mijn regenjas, de beschermhoes voor mijn rugzak, de stuurtas en het plastiek hoesje voor mijn kaartmateriaal. All Stars waren ook geen goed idee, maar dat had ik kunnen weten. Zelfs mijn regenbroek begaf het in de laatste 10km. Tjah, alles heeft zijn grenzen.

In mijn hostel in Groningen was ik als een verzopen soepkieken zo blij dat deze 71 km erop zat. Daar kreeg ik een super hartelijk ontvangst. Ik kon mijn fiets veilig stallen, kreeg hulp bij het dragen van mijn zakken en als ik vroeg waar de dichtstbijzijnde wasserrette was, wilden ze mijn was wel eens vlug in hun wasmachine doen. Betalen? Niet nodig, t is zondag voor iedereen! Netjes opgeplooid enal! En dat voor de helft van de prijs van het hostel in haarlem, zo zie je maar, duurder is niet altijd beter :-) .

4 opmerkingen:

  1. vanaf volgend weekend weer twintig graden , zie ik net op het nieuws ! iets om naar uit te kijken dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai Jana. Ik zit je blog hier met verbazing te lezen. Wat een prestatie daar. En zoveel kilometers per dag. Knap werk. Hopelijk geniet je er heel erg van. Succes met je tocht. Ik volg mee vanuit mijn zetel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed aan het fietsen Jana, hopelijk wordt het weer snel beter, je blog is echt mee genieten van je avontuur.
    Groetjes

    PJ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hartelijke ontvangst kan deugd doen na zo'n verzopen dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen