woensdag 14 mei 2014

Dag 10: halfvol

Vandaag geen noordzeeroute, maar de kortste weg van Weener naar Wilhelmshaven. Via de noordzeeroute is dit 240 km, rechtstreeks 70. Gewapend met een googlemapsplannetje en een wegenkaart begon ik eraan na het afscheid van de lieve gastvrouw (ook het laatste adres van "vrienden op de fiets"). Ze wist me nog een mooiere route te zeggen voor het eerste deel, richting Leer. De uitgestippelde route ging voornamelijk langs drukke autobanen. Die probeerde ik zoveel mogelijk te vermijden door van dorp naar dorp te gaan via alternatieve fietsroutes die zijn aangeduid. Spannend wel, maar het lukte perfect :-). Op 5 km van mijn eindbestemming werd ik langs het water gestuurd waar een pad liep. Liep dus. Het pad was duidelijk al jaren niet meer gebruikt, laat staan eens onderhouden.

Op mijn hostel aangekomen zat ik nog barstensvol energie. Ik zit dan ook ongeveer op de helft van het aantal kilometers: 681 gedaan, 683 to go!

Een wandelingetje in de stad, op zoek naar, euhm, tjah, naar wat eigenlijk? Een tourtje door de haven? Een leuk caffétje? Jammer genoeg behoorden beiden niet tot de mogelijkheden hier. Het havengebied was helemaal afgesloten, ik kreeg alleen een blik vanuit de verte. Een leuke bar om mijn halfweg te vieren was hier onvindbaar. Dan maar een geīmproviseerd feestje in m'n hoofd!

2 opmerkingen:

  1. Amai seg. Jij bent supergoed bezig precies. Ik volg nog steeds met veel bewondering. :-) Succes met de tweede helft van de tocht !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er lekker uit :-) Ik ben er ook mee weg, op een meer conservatieve bomma-manier maar hopelijk ook leuk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen