dinsdag 6 mei 2014

Dag 2: Heenweg

Vandaag stonden heel wat eilandjes op de planning die met elkaar verbonden zijn met bruggen. Het langste onafgebroken stuk is 10km. "Alsanrechtendeure" dus. Snelheid halen, mede dankzij de acdc's en bart petersen van deze wereld. Na een uurtje fietsen voelde ik de zware fietszakken niet meer en zoemde ik overal door. Dit in tegenstelling de duinen die ik daarna te verwerken kreeg. De ene helling na de andere, telkens aangekondigd met borden "10%" en "valgevaar, stuifzand!".

Ik beloofde mezelf om bij de eerstvolgende horecagelegenheid halt te houden. De weinige caffeetjes die er waren, waren gesloten. Dan maar een supermarktje zoeken in het dorpje "Rockanje", want het was al ruim na middaguur.

Daarna door havengebied richting veerpont. Havens vind ik altijd zo speciaal. De gigantische containerschepen, de fabrieken met felgekleurde buizen waar allerlei chemie in schuilt, de aanmanende borden "verboden te betreden!"  "Foei foei foei!", de stilte middenin al die bedrijvigheid, ...

Eens "Hoek van holland" bereikt zakte de moed me even in de schoenen. Nog een dikke 20km te gaan. Toen ik het dorpje "Heenweg" passeerde moest ik toch even glimlachen.

Aangekomen, ergens tussen delft en den haag, zoek ik de dichtstbijzijnde eetgelegenheid. Ik was echt overal blij mee geweest, maar het bleek een supergezellig bistrootje te zijn! Welverdiend, na 126km te fietsen vandaag, al zeg ik het zelf. En dan kan ik ondertussen ook mijn blogje schrijven :-) .

1 opmerking:

  1. Het dorpje " Heenweg " , zalige naam :-) Zo ligt er een gemeente vlak bij Bornem die Buitenland noemt , als kind vond ik dat zo intrigerend.
    Geniet ervan , het is in elk geval schitterend gestart hé ? x

    BeantwoordenVerwijderen