vrijdag 30 mei 2014

Al over de zee, ole

Nadat ik het vakantieliefje van manneke pis was gaan bezichtigen (overrated!) ging ik richting het cruiseschipgedeelte van de haven. Van veraf zie je de boten al staan, dus moeilijk te vinden was het niet.

Net als de vorige ferrys is het fietsersdevies hier: tirez votre plan! Tussende auto's door manouvreren, om dan ergens een hoekje aangewezen te krijgen zonder verdere instructies of materiaal om de fiets vast te binden. Met mijn slot en snelbinder deed ik dan maar een poging tot.

Ik zocht een plekje op het dek, met een picknick en een carlsbergje in de zon. Blik op het steeds kleiner wordende land, de weerkaatsende zon, de eilandjes, ... een intens gevoel, waar woorden tekort schieten.

Toen de wind te sterk en te koud werd, ging ik in de boot eens kijken. Een nicole-en-hugo achtige act, man aan een piano met zatte vrouwen errond, ... twas toch ni echt zo mijn ding :-) .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten