maandag 2 juni 2014

Summer in the city

Uitchecken om 5u30 kan best grappig zijn. Eén van de mensen die ik in de hostel ontmoet heb zit een beetje in de war op het terras van het hostel, zijn vrienden kwijtgeraakt en ik herkende het gevoel om dan een gekend gezicht te zien :-) .  Aan de balie van het hostel zagen ze het vanuit de verte gebeuren en kreeg ik zo vroeg in de morgen een knipoog toen ik hem voor hem een flesje water ging kopen.

Ik ben me ervan bewust dat mijn beeld van oslo niet helemaal klopt, het begin van de korte zomer doet wat met de mensen hier. Overal liggen mensen in de zon met zo weinig mogelijk kleren aan, de nacht die nooit komt. De zomer is hier zo intens, dat voelde ik gewoon.

En ja, het is waar, alles is hier duur en lowbudget is hier niet echt te vinden. Maar goed, als je wat zoekt kan je hier wel slapen, eten en uitgaan zonder geruïneerd te zijn.

Maar tenslotte gaat er niets boven de natuur, de stad en de zon hier en die zijn gratisenvoordeniets. En zo verlaat ik Noorwegen. Met leuke herinneringen aan een zachte stad.

1 opmerking: